مقالات

رنگ آبگریز نما | پارس دکو | 2022

رنگ آبگریز نما

رنگ آبگریز نما

رنگ آبگریز نما : پیشرفت در صنعت رنگ سازی  در سه ده اخیر  بیشتر از پیشرفت های یک قرن اخیر بوده است . شاید بیشترین تحولات مربوط به تولید رزین های آکرولیک با قابلیت شستشو بوده است

که رنگ های آکرولیک را در صنعت ساختمان جایگزین رنگ های پایه حلال های نقتی و تینری کرد. و بیشترین استفاده این رنگ ها در ساختمان که به طور کامل نیز جایگزین رنگ های پایه تینری شد ، رنگ های  نمای ساختمان بود .رنگ های مخصوص نمای ساختمان  بر روی سطوح سیمانی و سطوح غیر فلزی در نمای ساختمان و به عنوان رنگ بیرون ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.در حال حاضر رنگ های که برای سطوح سیمانی بیرون ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد خود دارای تنوع خواص می باشند . یکی از این رنگ های که از عمر تولید آن چند سال بیشتر نمی گذرد رنگ آب گریز مخصوص نمای ساختمان می باشد.در مقالات قبلی بطور مفصل توضیح دادیم که در انتخاب رنگ برای نمای بیرونی دو عامل؛ شرایط محیط و خواص رنگ ، نقش اساسی بازی می کنند . رنگ آب گریز نمای ساختمان ضمن داشتن خصوصات پایه ای برای رنگ های بیرون ساختمان ، دارای یک خاصیت منحصر بفردی  نیز می باشد که آن ، آب گریز بودن سطح رنگ نهایی است . مواد بکار رفته در ساختار این رنگ طوری است که قطرات باران در سطح رنگ پخش نشده و بصورت قطره یا گلوله در میاد و با این کار، گوله ها یا قطرات آب در حالی که در روی سطح رنگ غلت خورده   و پایین می آیند گرد و غبار سطح را نیز با خورد به پایین می آورد و به این ترتیب سطح تمییز می شود . از این رو است که   گفته می شود نمای ساختمان با رنگ آب گریز ، نسبت به نماهای با  رنگ معمولی ، دیرتر کثیف می شوند.

رنگ آبگریز نما : از این رو این نو ع رنگ نمای ساختمان در مناطقی با شرایط آب و هوای دارای گرد وغبار یا شرایط با هوای آلوده مناسب خواهد بود . به عنوان مثال این رنگ برای شرایط اب و هوای تهران مناسب خواهد بود. و نماهایی که با این رنگ اجرا می شوند دیرتر کثیف خوهد شد .

دیدگاهتان را بنویسید